anotherordinaryday

Anotherordinaryday är en alldeles vanligt blogg - helt utan genre. Den handlar helt enkelt om min vardag och hur jag förgyller den med saker jag tycker om. Enjoy!

Att ljuga för sig själv. Och att lära sig tala sanning.

Publicerad 2015-03-11 22:34:56 i Allmänt,

Att ljuga för sig själv. Och att lära sig tala sanning.
Låter kanske enkelt.
Att ljuga för sig själv innebär att över en lång tid låta andra människor berätta för dig vem du är. Till slut har det gått så lång tid att man låtit sig själv glömma. Glömma sitt eget jag, glömma sig själv.
Kan det finnas något värre än att glömma sig själv? Och hur kommer man tillbaka? Är det så enkelt som att försöka göra samma saker som man gjorde förr?
Jag tror tyvärr inte att det är riktigt så enkelt. Man har förändrats över en lång tid. En förändring betyder att något inte är det samma som det var innan. Att gå tillbaka och försöka göra om det som redan är gjort är därför meningslöst, eftersom du är en ny människa. Men vem är jag då nu? Hur ska jag vara, och framförallt hur ska jag leva?
Förändring är för många en härlig känsla. Att förnya och förändra kan kännas spännande. Men en ofrivillig förändring, hur känns det?
Hur kan livet gå så långt, att omgivningen förändrat en, utan att man vill, eller att man ens märkt det? Kanske anses man som svag som låter någon påverka en så mycket så att hela livet, ens hela jag förändras. Kanske är man svag, men kanske kan man vända svagheten till en otrolig styrka.
Hur fantastiskt tycker man inte att det är när man får höra historier om folk som tagit tag i sitt liv och bestämt sig för att styra sitt eget liv. Kanske kan man bli starkare än man någonsin varit.

Frågan är: - hur kommer man dit?

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en tjej som gillar det vackra i livet - allt ifrån släkt och vänner till fotografering, musik och inredning. Jag lever nu studentlivet i Växjö tillsammans med min sambo Jonathan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela